עמוד הבית > %D7%94%D7%9B%D7%A0%D7%AA%20%D7%9E%D7%A9%D7%97%D7%A7%D7%99%D7%9D%20%D7%9C%D7%94%D7%A9%D7%97%D7%9C%D7%94
הכנת משחקים להשחלה

הכנת משחקים להשחלה

מחפשים משחק לילד? משחק שמפתח, מותאם לשלב התפתחותי של הילד, לתחום העניין שלו, בטיחותי וגם יכול "לגדול עם הילד"? בזמננו יש מגוון רב בחנויות צעצועים, אך גם המחירים "גדלים" כל הזמן...
צוות מחנכות ממעונות מתנ"ס שפיר משתף ביצירת משחק תואם התפתחות, מעניין ומתפתח ללא עלות, משחק שניתן להכין בבית, מחפצים מוכרים לילד מסביבתו הקרובה, תוך שימוש במחזור.
מחנכות משתפות "צפינו בילדים וראינו שהם חוזרים שוב ושוב על אותה פעולה - מכניסים כלים לתוך כלים אחרים, שופכים ומנסים שוב פעם, שופכים משחקים ואוספים חזרה לקופסא, ממלאים את עגלת הבובה בכלים מתוך המטבח, מרוקנים קופסאות משחק ומתיישבים בתוך הקופסאות, ובעיקר חוקרים ומתנסים דרך החושים".
אחת הפעולות שניתן לראות באופן חזרתי במשחק של ילדים עד גיל שנתיים היא הכנסה והוצאה של חפצים מחפצים אחרים וזו בעצם פעולה של השחלה - משחק שמפתח אצל הילד תיאום עין יד, קואורדינציה, קביעות אובייקט, תחושת יכולת ומסוגלות ומוטוריקה עדינה והרבה הנאה.
כמעט מכל דבר, אנחנו יכולים ליצור לפעוט משחק השחלה ולהתאימו ברמת הקושי ליכולות של הילד.

שלב 1 - איסוף החומרים:
• כלים שונים עם פתחים שונים: בקבוקים, אריזות שונות, קופסאות תבלינים ומטרנה, קופסאות עוגיות, קופסאות מפלסטיק או ממתכת.
• חפצים שונים להכנסה לכלים –פונפונים, מקלות בגדלים שונים, חלקים מתוך ערכות לימוד חשבון של ילדים בבי"ס, צדפים (לילדים הגדולים יותר), קשיות, פקקים, כרטיסי מגנט שכולנו מקבלים לתיבות הדואר, ועוד – כיד הדמיון הטובה.
(יש לשים לב לגודל החפצים מבחינה בטיחותית).

שלב 2 - יצירת המשחק:
• יצירת פתחים בכלים השונים על מנת שיתאימו לחפצים אותם רוצים להכניס.
• בשלבים הראשונים נציע פתחים גדולים וחפצים גדולים להכנסה ועם ההתפתחות והגדילה של הילד נעבור לפתחים צרים יותר ולחפצים דקים יותר.

שלב 3 - המשחק עצמו:
שבו יחד והניחו את המשחק לפני הילד, עודדו אותו כשהוא מצליח.
ובעיקר.... תיהנו יחד!!!
בהצלחה

משחקים לדוגמא משחקים לדוגמא משחקים לדוגמא