עמוד הבית > המלצות לתכנון פעילות יומית עם הילדים / יום ד', 18.03.2020
המלצות לתכנון פעילות יומית עם הילדים / יום ד', 18.03.2020

המלצות לתכנון פעילות יומית עם הילדים / יום ד', 18.03.2020

בוקר טוב
• פעילות משותפת בה הילד פעיל כמידת יכולתו - שטיפת פנים, צחצוח שיניים הורדת הפיג'מה ולבישת בגדים.
• ארוחת בוקר - חיתוך משותף של ירקות, הכנת השולחן ביחד- (עריכה - צלחות, סכום), הוצאת גבינות וממרחים אחרים מהמקרר וכמובן אכילה משותפת מסביב לשולחן בזמן הזה כדאי לשתף את הילדים בפעילויות המתוכננות לאותו היום.


טיול
• טיול משותף עם הילד בסביבה הקרובה שלו מקנה לילד ביטחון ומאפשר לחוות וללמוד. נצלו את היום ליציאה החוצה.
הצעת היום:
טיול פריחה - כדאי לצאת לטיול ולהסתכל על הפרחים השונים. העונה היא אביב וישנם רבים כאלו מסביבנו ניתן לשוחח על הצבעים, (למיין לפי צבעים שונים). להראות שניתן להתכופף ולהריח לספור יחד עלי כותרת ואף להצביע על חלקי הפרח השונים. תוך כדי ניתן לראות האם בתוך הפרח או סביבו ישנם חרקים (להיזהר שהם לא מהסוג העוקץ) ולעקוב אחריהם.

ארוחת צהריים
• ארוחת צהריים – ערכו את השולחן יחד עם הילדים, הניחו את האוכל במרכז השולחן כך שניתן יהיה לראות את האוכל ולבקש או לקחת לבד. שבו יחד דברו על הטיול שערכתם הזמינו את הילדים להיזכר ולשתף ושתפו גם אתם בחוויה שלכם.

פעילות משותפת
• פעילות בחומר - אנו יודעים שילד צעיר לומד את העולם דרך החושים. אחד הפעילויות המאפשרים התנסות חושית – פעילות בחומרים. אל דאגה – לא צריך לרוץ לקנות. 

ההמלצה היומית שלנו – פעילות בצבעי ידיים בהכנה ביתית.
צריך להצטייד ב:
1/2 כוס קמח לבן
3 כוסות מים
3 כפות קורנפלור מומסות ברבע כוס מים.
צבעי מאכל או תבלין.

בסיר מערבבים קמח ומים תוך בחישה מתמדת עד לסף רתיחה .מוסיפים את הקורנפלור המומס וממשיכים לבחוש עד לקבלת עיסה אחידה ומבריקה. מקררים מעט מערבבים עם הצבע מאכל/ תבלין הרצוי בקערות נפרדות.
אפשר להציע לילד לפעול על משטחים שונים:
דף גדול
ניילון פרוס על השולחן
מגש פלסטיק
לאמיצים שביננו – ניתן לאפשר לילד להתנסות בצבעי ידיים על אריח קרמיקה מעל האמבטיה ( ניתן לשטוף במים זורמים מיד אחרי הפעילות). – תיהנו!!


• פעילות סביב הספר "דגדוגים"/ דתיה בן דור
הספר בנוי משירי משחק לילדים, תקראו ותפעלו בהתאם. פעילות מלאת מגע, צחוק, חיבוקים. כדאי לחזור על כל דקלום. תנו לילד להביל. רוב הילדים מכירים את השירים מפעילות במעונות שלנו.
לחצו לצפייה סרט שמבוסס כולו על הספר

• הכנת אוכל
הכנת מאכל יחד עם ההורה היא חוויה משמעותית מאוד עבור ילד צעיר. היא מאפשרת הנאה מה "ביחד" מחזקת את תחושת היכולת של הילד, מעודדת לעצמאות, חקר ולמידה.

המלצת היום: כדורי שוקולד (מתוך אתר "מתכונים ב10 דקות")
מצרכים:
300 גרם ביסקוויטים מסוג "פתי בר" מפוררים
8 קוביות שוקולד מריר (30 גרם)
50 גרם חמאה/ מרגרינה
3 כפות אבקת קקאו
3-4 כפות סוכר גדושות
חצי כוס חלב/ מים
*קוקוס לציפוי

אופן הכנה:
• מניחים בקערת זכוכית את החמאה וקוביות השוקולד וממיסים במיקרוגל מספר שניות. מוציאים ומערבבים עד שמתקבלת תערובת שוקולד חלקה.
• מערבבים חצי כוס חלב (או מים) עם אבקת הקקאו והסוכר (הערה: מומלץ לערבב את הסוכר והקקאו בכמה כפות מים רותחים ולאחר מכן להוסיף חלב/מים עד חצי כוס). לאחר שהסוכר נמס שופכים לקערת השוקולד.
• מוסיפים לקערה את פירורי הביסקוויטים ומערבבים היטב (אם במקרה התערובת יוצאת קצת יבשה או מתפוררת יש להוסיף מים או חלב לפי הצורך).
• בעזרת הידיים יוצרים כדורים וטובלים בתוך צלחת קטנה עם קוקוס.
בשלב זה תאפשרו לילדים לקשט את כדור השוקולד ( ליצור פרצוף, חיה...)
עוטפים בניילון נצמד ומאחסנים במקרר 3 שעות לפחות לפני ההגשה.
תאפשרו לילדים להיות שותפים לאורך כל תהליך ההכנה

לקראת סיום היום
• ארוחת ערב – הכינו עם הילדים ירקות חתוכים, חביתות הוציאו יחד ממרחים שונים ערכו את השולחן שבו יחד שוחחו על היום שעבר ועל מה שהייתם רוצים לעשות מחר.
• פעילות משותפת- הורדת הבגדים, מקלחת, צחצוח שיניים, שטיפת פנים ולבישת פיג'מה.

קריאה בספר
• סיפור.
1. ההמלצה היומית שלנו: "לילה חשוך אחד" /אורה איל
ספר מצוין שמאפשר התייחסות לפחדים של הילד, באמצעות הפעלת הדמיון. הספר כתוב בחרוזים, קיימת בו חזרתיות שמאשרת לילד להרגיש ביטחון, שותף.