עמוד הבית > עבודה עם חומרים
עבודה עם חומרים

עבודה עם חומרים

אם נסתכל סביבנו יש אין ספור חומרים, במטבח, באמבטיה, בחצר. העיסוק בחומרים מפעיל את כל החושים וכתוצאה מכך מפעיל את הדמיון, הסקרנות והחקרנות. העבודה עם החומרים מסייעת בהתמודדות עם מצבים רגשיים כמו דאגה ובמקביל מאחר וכל החושים פועלים מספקת הנאה גדולה.

 

עבודה עם חומרים אינה עבודת יצירה, אמנות אלא חקירה והתנסות לכן לא נחפש את התוצר אלא את ההנאה שבעיסוק. מבוגרים וילדים יחד ללא הוראות הפעלה אלא ממקום מתנסה וחווה יחד.

 

במטבח ניתן להתעסק עם אבקות שונות: קורנפלור, קמח, סולת. התנסות עם החומרים עצמם וכן בחיבור עם חומרים שונים כמו מים או שמן יכולים להיות חוויה מענגת ומעסיקה לאורך זמן.

 

באמבטיה ניתן לחקור את קצף הגילוח, בועות סבון וקצף אמבט אפשר להוסיף צבע לכל אחד מהם בכל מיני דרכים החל מצבעי מאכל ועד צבעי ידיים.

 

בחצר ניתן לחוש את החול, העלים, האבנים והענפים לחבר ביניהם, לפורר אותם יחד, להרטיב אותם במים ולבחון מה קורה לכל אחד מהם.

 

חומרים נוספים שנמצאים סביבנו כמו נייר אף הוא יכול להיות מקור להתנסות וחקר סוגי נייר שונים, נייר טואלט, מגבות נייר, גלילי קרטון מה יקרה כשיפגשו מים מה ניתן יהיה לעשות מהחומר שייווצר? מה אפשר להוסיף לעיסה שנוצרה?

 

אפשרו לילדים לפגוש חומרים ולהתנסות, התנסו יחד איתם. הילדים יפתחו את הסקרנות ויגלו את תכונות החומרים השונים והחוויה המשותפת תספק לכם התנסות מתמשכת, מרגיעה ומהנה.

 

בהנאה

ד"ר גלית זנו

מנהלת פדגוגיה ומו"פ

רשת "התחלה חכמה"