עמוד הבית > חוויה של קריאה, זה כל הסיפור!
חוויה של קריאה, זה כל הסיפור!

חוויה של קריאה, זה כל הסיפור!

הורים, שבוע הספר הוא זמן מצוין להעניק לכם כמה טיפים שיהפכו את שעת הקראת הסיפור לחוויה נפלאה, גם ללא מסכים וטאבלטים. הכינו את הספרים, איספו כמה אביזרים וקראו את מה שרבקה פישמן, פסיכולוגית קלינית ומנהלת "רשת התחלה חכמה" מטעם החברה למתנ"סים הארצית הכינה עבורכם:

דברו בצלילים - הקול שלכם בשילוב צליל השפה נעים לילדים, וגם אם הם עדיין לא מכירים את כל המילים, מומלץ להקריא להם את הספר תוך דגש על מקצבים, שינוי גווני הקול והתאמת הצלילים וסוג הקולות לדמויות (קולות של חיות, ילדים, מבוגרים ועוד). יש לכם כלי נגינה קטנים בבית? משולש, מפוחית או תוף קטן יכולים להפוך למשחק והדגמה מוחשית לסיפור.

המחישו צבעים - החל מגיל שישה שבועות תינוקות יכולים למקד את מבטם ולעקוב אחר דמויות, חפצים וצבעים בסיסיים. חשוב להתאים את הספר לגיל הילד ולחשוף אותו בתחילה לספר עם מעט גרפיקה ולהתמקד בספר שבו דמות או חפץ מוצגים על עמוד אחד. בהמשך, אפשר לחשוף בהדרגה לספרים חדשים עם דמויות רבות יותר, צבעים וציורים.

הוסיפו תנועה - בחדר הילדים או בסלון יש בוודאי חפצים רבים שיכולים לשמש אתכם להמחשת תנועה – שלבו בעת ההקראה בובות, משחקים, חפצים וכל מה שממחיש את הסיפור או הדמויות ובכך תאפשרו להם לחוש ולהכיר את הדמות בפן אחר. כמו כן, כיום יש מגוון רחב של ספרים עם תוספות מפתיעת כמו דמויות נסתרות, דפי נייר מקופלים ולחצנים שמשדרגים את החוויה לילד ומאפשרים לו לקחת בה חלק פעיל.

הביעו רגשות ועודדו תגובה - עמודי הספר הדוממים לא יודעים לייצר תגובה למגע, בניגוד למסכים הדיגיטליים, לכן אתם ההורים יכולים לעשות זאת בדרך יצירתית. הבעות פנים, צחוק, דגדוגים או שפת הגוף  יכולים לשמש אתכם בהמחשת התגובה של הדמויות ולהפוך את החווית למרגשת, מצחיקה ומעניינת.

הרגישו כמו ילדים - תיהנו מהקריאה כמו שנהניתם ממנה כילדים ואל תראו זאת כמשימה אלא כחוויה משפחתית. חשוב להיות סבלניים, לפנות לכך זמן מתאים ולעשות זאת ברוגע ובכייף, וזכרו כי הספר מעורר סקרנות אצל הילדים, מפתח את הדמיון ומסייע להם להבין את העולם. אפשרו להם ליהנות ממנו, גם אם הם מבקשים שוב ושוב שתקריאו את אותו סיפור.