עמוד הבית > %D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%A6%D7%95%D7%AA%20%D7%9C%D7%AA%D7%9B%D7%A0%D7%95%D7%9F%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA%20%D7%99%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%AA%20%D7%A2%D7%9D%20%D7%94%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%9D%20/%D7%99%D7%95%D7%9D%20%D7%92'
המלצות לתכנון פעילות יומית עם הילדים /יום ג'

המלצות לתכנון פעילות יומית עם הילדים /יום ג'

המלצות לתכנון פעילות יומית עם הילדים /יום ג'

בוקר טוב                                                                              

 

 

 

פעילות תנועה                                                                             

פעילות בתנועה. גם בתנאי הבית ניתן וחשוב ליצור הזדמנות לפעילות בתנועה – פעילות זו מעודדת חיזוק מערכת המוטורית של הילד , אך גם מאמנת את יכולת תכנון, ויסות, שיווי משקל, משחקיות , חיזוק הקשר עם המבוגר ו/או עם הילד ששותף לפעילות  .

פעילות בתנועה מאפשרת לילדים צעירים להכיר את גופם, הצורך בתנועה הוא צורך בסיסי המפתח את יכולות המוטוריקה הגסה.

הצעת היום: תנועה חיה

            https://www.youtube.com/playlist?list=PLD2_by1buCvGBej3LjlozVrlLU0kraD9w

אתם מוזמנים לפעול בהתאם למילים ( לשיר על חיה, לנוע כמו חיה. – ללכת, לקפוץ, לרוץ, לזחול, להפיק קולות של חיות).

 

 

ארוחת צהריים                                                                        

 

פעילות משותפת                                                           

תשוחחו עם הילד על חיה שהוא הכי אוהב, ניתן למצוא באינטרנט תמונה של החיה הזו – מבנה גוף, גודל, סביבת חיים.

תאספו קופסאות  בגדלים שונים, גלילים (נייר טואלט, מגבות ניר..), תכינו טושים, צבעים, עפרונות ( מה שניתן למצוא בבית) נייר סלוטייפ , פקקים, כוסות ועוד..

תתכננו ותבנו בובת חיה. כדאי לשתף את הילד בתכנון, לחזור כל פעם למבנה גופה של החיה, לאפשר לילד לעלות רעיונות ממה כדאי לבנות חלקי גוף ואיך ניתן לחבר.

פעילות משותפת זו תייצר תחושת למידה משותפת, תאפשר חקר ( תכונות של חומרים שונים), התנסות, פיתוח דמיון , תשכלל יכולת תכנון והסקת מסקנות והכי חשוב – קשר והנאה!! בהצלחה. נשמח לקבל תמונות של תהליך יצירת חיה ותוצר סופי.

 

 

 

הכנת מאכל יחד עם ההורה היא חוויה משמעותית מאוד עבור ילד צעיר. היא מאפשרת הנאה מה "ביחד" מחזקת את תחושת היכולת של הילד, מעודדת לעצמאות, חקר ולמידה.

הצעת היום: הכנת כריכים מעוצבת בצורת חיות

בגיל צעיר יש חשיבות גדולה גם למשחק עם אוכל ככלי למידה, לחיזוק המיומנויות המוטוריות והפיזיות בדרך של ההתנסות וחקירה, יצירה, דמיון.  מעבר לכך, ההתעסקות באוכל והכנתו יכולה לפתח אצל הילד גישה חיובית כלפי המזון עצמו, מהניסיון במעונות שלנו, אנו יודעים שילד ששותף  או עצמאי בהכנת המנה או הרכבת המנה – יאכל אותה טוב יותר. הכנת כריכים מעוצבים זו הזדמנות מצד אחד, לחזק את הקשר בין הילד להורה ואת תחושת היכולת של הילד ומצד שני, אפשרות לחשוף את הילד לסוגים שונים של ממרחים וירקות. ילד יכול להיות שותף גם בשטיפת הירקות, אחים גדולים יכולים לעזור בחיתוך, תחשבו על ממרחים מסוגים שונים ולעבודה – תיהנו!                                                    

 

לקראת סיום היום

 

 קריאה בספר                                                                                                                                      

ההמלצה היומית שלנו : "ברכבת יושבת ארנבת" / טובה שינברג

טו... טו... טו... נוסעת רכבת. לאן? לטייל! עם ארנבת, דובון, בובה חמודה בשמלה ורודה וילדה. טקסט קצר עם ציורים יפים, על טיול של בובה, ארנבת, דובון, ילדה ושני חתולים ברכבת. הטקסט קולח ויש בו חזרה קבועה על משפטים שהילדים אוהבים מאוד. ספר קליל ומבנה מותאם התפתחותית לילדים שלנו. הילד יוכל  להיות שותף ולהצטרף אליכם במשפטים חוזרים על עצמם. רצוי לקראת את הספר מספר פעמים וגם לאפשר לילד לחזור על הסיפור לבדו.