עמוד הבית > %D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%A6%D7%95%D7%AA%20%D7%9C%D7%AA%D7%9B%D7%A0%D7%95%D7%9F%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA%20%D7%99%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%AA%20%D7%A2%D7%9D%20%D7%94%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%9D
המלצות לתכנון פעילות יומית עם הילדים

המלצות לתכנון פעילות יומית עם הילדים

המלצות לתכנון פעילות יומית עם הילדים /יום א'

בוקר טוב                                                                              

 

 

פעילות תנועה                                                                              

פעילות בתנועה. גם בתנאי הבית ניתן וחשוב ליצור הזדמנות לפעילות בתנועה – פעילות זו מעודדת חיזוק מערכת המוטורית של הילד , אך גם מאמנת את יכולת תכנון, ויסות, שיווי משקל, משחקיות , חיזוק הקשר עם המבוגר ו/או עם הילד ששותף לפעילות  .

פעילות בתנועה מאפשרת לילדים צעירים להכיר את גופם, הצורך בתנועה הוא צורך בסיסי המפתח את יכולות המוטוריקה הגסה.

הצעת היום: מחבואים

ניתן לשחק את המשחק ברחבי הבית כאשר בוחרים משתתף אחד שיהיה  בתפקיד ה"עומד". הוא עומד צמוד לקיר עוצם עינייםוסופר עד חמש בקול. בזמן הזה שאר חברי המשפחה מתחבאים. בתום הספירה הוא פותח את עיניו ומתחיל לחפש את המתחבאים. כאשר הוא מוצא מישהו הוא רץ במהירות לקיר נוגע בקיר וקורא "אחת שתיים שלוש" ונוקב בשמו של המשתתף שמצא, וכך פוסל אותו. ממשיכים לשחק באותה הצורה כאשר מי שנפסל הוא העומד.

משחק מחבואים הוא משחק המסב הנאה רבה לילדים ומאפשר להם להתמודד תוך כדי משחק עם העובדה שהם לא רואים את האחרים והאחרים לא רואים אותם בזמן נתון ומיד אחר כך כולם נפגשים. תיהנו!

 

ארוחת צהריים                                                                        

 

פעילות משותפת                                                           

פעילות בחומר. אנו יודעים שילד צעיר לומד את העולם דרך החושים. אחד הפעילויות המאפשרים התנסות חושית – פעילות בחומרים. אל דאגה – לא צריך לרוץ לקנות.

המלצה היומית שלנו – התנסות עם קורנפלור. אתם תצטרכו קורנפלור רגיל שקיים בבית.

-          הכירות עם קורנפלור ( לגעת, להריח, לטעום). ניתן להגיש לילד קורנפלור בקערה, על מגש בעל דפנות, ניילון פרוס על השולחן או על הרצפה.

-          בשלב השני ניתן להוסיף מים לקורנפלור ולערבב – תאפשרו לילד להיות שותף.

-          הכרות עם תערובת קורנפלור ומים – תחקרו יחד עם הילדים.

-          רצוי על משטח רחב – על השולחן.

ילדים יכולים לפעול בישיבה, בעמידה ואפילו בשכיבה.

תחקרו, תגלו ובעיקר – תיהנו!

 

פעילות בתנועה. גם בתנאי הבית ניתן וחשוב ליצור הזדמנות לפעילות בתנועה – פעילות זו מעודדת חיזוק מערכת המוטורית של הילד , אך גם מאמנת את יכולת תכנון, ויסות, שיווי משקל, משחקיות , חיזוק הקשר עם המבוגר ו/או עם הילד ששותף לפעילות  .

פעילות בעקבות הסיפור "תירס חם" :

-          תאפשרו לדמיון שלכן ושל ילדכן להוביל אתכם, תמצאו בבית חפצים שניתן להפוך אותן לכלי הקשה ( סיר ושתי כפות, שני מכסים בדמוי מצלתיים...

-          חלקו תפקידים בין בני משפחה ( אימא, אבא, אחים)

-          המחזרת הסיפור, חזרה לחרוזים בקצב אחיד יצרו אווירה של שימחה, צחוק ו"ביחד"!

 

 

 

הכנת מאכל יחד עם ההורה היא חוויה משמעותית מאוד עבור ילד צעיר. היא מאפשרת הנאה מה "ביחד" מחזקת את תחושת היכולת של הילד, מעודדת לעצמאות, חקר ולמידה.

הצעת היום: המלצת היום: הכנת מיץ הדרים

היום מזמינים אתכם

להוציא את מסחטות הפלסטיק הפשוטות.

לשתף את הילדים בבחירת הפרי : תפוז, אשכולית אדומה , קלמנטינה.

לחצות את הפירות לחצי

לאפשר לילדים לסחוט את הפרי

לעודד העברה עצמית לכוס

שתו לבריאות!!!

 

לקראת סיום היום

 

 קריאה בספר                                                                                                                                      

ההמלצה היומית שלנו : "את זה"/ נירה הראל

ספר מעולה על קשר בין הילד לאבא וניסיונות לבטא את  רצונותיו ואת מאמציו של אבא לפרש אותם. ובעיקר על כוחו של חיבוק חם ועוטף.