עמוד הבית > %EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD
אביב הגיע פסח בא – לקראת ליל הסדר

אביב הגיע פסח בא – לקראת ליל הסדר

למרות שליל הסדר השנה יהיה שונה מלילות סדר אחרים, נשאר במשפחה הגרעינית לא יהיו אורחים שיגיעו ועדיין החג הגיע ויש מצווה חשובה של ו"הגדת לבניך".

אז למרות ואף בגלל המצב כדאי ונכון לחגוג יחד ולהפוך את הילדים לשותפים פעילים.

 

- לשתף את הילדים בהכנות ובקישוטים לשולחן: להכין יחד יצירות המתאימות לשולחן חג, ברכות, קיפול מפיות, בחירת משותפת של סט הצלחות ועריכת השולחן.

-אין מצווה להגיע מורעבים לארוחה ולזרז את הברכות והמנות - תדאגו להאכיל את הילדים כמה שעות לפני הארוחה כדי שיגיעו נינוחים ומרוצים.

-הכינו את הילדים מראש – ספרו להם מה הולך לקרות, תדאגו להגיד שאתם מצפים מהם להתנהג יפה ולהיות סובלניים. אם יש לכם יותר מילד אחד, אפשר לבקש מהם לדאוג אחד לשני. כדאי לעדכן אותם בתפריט - הסבירו להם שבגלל שהיום הוא יום חג האוכל יהיה שונה מהרגיל אבל טעים במיוחד

-עייפות עלולה להקשות ומצפה לכולכם ערב ארוך, לכן אל תמלאו את היום בפעילויות והשתדלו לפנות קצת זמן לשנ"צ.

-שימו את כל המכשירים החכמים על שקט הפעילו אותם רק כדי לדבר עם סבא וסבתא לשתף ולאחל חג שמח.

-שירו את השירים עם הילדים, שתפו אותם והקשיבו להם. לחלק האחרון בערב תדאגו למשחקי קופסא, קלפים או טריוויה בשביל לשחק כמשפחה.

-לא קל לשבת במשך שעות על כיסא מסביב לשולחן. תדאגו לכיסאות נוחים, ומותאמים בגובה וברוחב לילדים.

-תפרגנו ותשבחו אותם על התנהגות טובה, גם אם זה על הדברים הקטנים שנראים לכם כטריוויאליים.

 

תיהנו חג שמח!

ד"ר גלית זנו

מנהלת פדגוגיה ומו"פ

רשת התחלה חכמה