עמוד הבית > %EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20/%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD'
המלצות לתכנון פעילות יומית עם הילדים / יום א'

המלצות לתכנון פעילות יומית עם הילדים / יום א'

בוקר טוב
• פעילות משותפת בה הילד פעיל כמידת יכולתו - שטיפת פנים, צחצוח שיניים הורדת הפיג'מה ולבישת בגדים.
• ארוחת בוקר – חיתוך משותף של ירקות, הכנת השולחן ביחד- (עריכה - צלחות, סכום), הוצאת גבינות וממרחים אחרים מהמקרר וכמובן אכילה משותפת מסביב לשולחן בזמן הזה כדאי לשתף את הילדים בפעילויות המתוכננות לאותו היום.

טיול
• טיול משותף עם הילד בסביבה הקרובה שלו מקנה לילד ביטחון ומאפשר לחוות וללמוד. נצלו את היום ליציאה החוצה.
הצעת היום:
טיול בעקבות הנמלה - בעונה זו ישנם חרקים רבים בטבע, ביניהם נמלת הקציר. צאו מהבית וחפשו תלולית שסביבה נמלים. במידה ויש לכם זכוכית מגדלת זה הזמן לקחת אותה איתכם. עקבו אחרי תנועת הנמלים. שימרו על מרחק מסויים ועקבו אחרי השיירה של הנמלים, איך הן מתרוצצות, מה הן סוחבות (הגודל של הענף או העלה או הגרגר) במידה ואכן לקחתם זכוכית מגדלת איתכם ניתן לעקוב אחרי חלקי גופה השונים. בדרך ניתן לגלות בעלי חיים אחרים כמו צב, לטאות ואולי אפילו חילזון.

ארוחת צהריים
ערכו את השולחן יחד עם הילדים, הניחו את האוכל במרכז השולחן כך שניתן יהיה לראות את האוכל ולבקש או לקחת לבד. שבו יחד דברו על הטיול שערכתם הזמינו את הילדים להיזכר ולשתף ושתפו גם אתם בחוויה שלכם.

פעילות משותפת
פעילות בחומר - אנו יודעים שילד צעיר לומד את העולם דרך החושים. אחד הפעילויות המאפשרים התנסות חושית – פעילות בחומרים. אל דאגה – לא צריך לרוץ לקנות.
המלצה היומית שלנו – התנסות עם קורנפלור. אתם תצטרכו קורנפלור רגיל שקיים בבית.
- הכירות עם קורנפלור ( לגעת, להריח, לטעום). ניתן להגיש לילד קורנפלור בקערה, על מגש בעל דפנות, ניילון פרוס על השולחן או על הרצפה.
- בשלב השני ניתן להוסיף מים לקורנפלור ולערבב – תאפשרו לילד להיות שותף.
- הכרות עם תערובת קורנפלור ומים – תחקרו יחד עם הילדים.
- רצוי על משטח רחב – על השולחן.
ילדים יכולים לפעול בישיבה, בעמידה ואפילו בשכיבה.
תחקרו, תגלו ובעיקר – תיהנו!
פעילות בתנועה - גם בתנאי הבית ניתן וחשוב ליצור הזדמנות לפעילות בתנועה – פעילות זו מעודדת חיזוק מערכת המוטורית של הילד , אך גם מאמנת את יכולת תכנון, ויסות, שיווי משקל, משחקיות , חיזוק הקשר עם המבוגר ו/או עם הילד ששותף לפעילות.
פעילות בעקבות הסיפור "תירס חם":
- תאפשרו לדמיון שלכן ושל ילדכן להוביל אתכם, תמצאו בבית חפצים שניתן להפוך אותן לכלי הקשה ( סיר ושתי כפות, שני מכסים בדמוי מצלתיים... )
- חלקו תפקידים בין בני משפחה ( אימא, אבא, אחים)
- המחזרת הסיפור, חזרה לחרוזים בקצב אחיד יצרו אווירה של שימחה, צחוק ו"ביחד"! 

• הכנת אוכל
הכנת מאכל יחד עם ההורה היא חוויה משמעותית מאוד עבור ילד צעיר. היא מאפשרת הנאה מה "ביחד" מחזקת את תחושת היכולת של הילד, מעודדת לעצמאות, חקר ולמידה.
הצעת היום: המלצת היום: הכנת מיץ הדרים
היום מזמינים אתכם להוציא את מסחטות הפלסטיק הפשוטות.
לשתף את הילדים בבחירת הפרי : תפוז, אשכולית אדומה , קלמנטינה.
לחצות את הפירות לחצי
לאפשר לילדים לסחוט את הפרי
לעודד העברה עצמית לכוס
שתו לבריאות!!!

לקראת סיום היום
• ארוחת ערב - הכינו עם הילדים ירקות חתוכים, חביתות הוציאו יחד ממרחים שונים ערכו את השולחן שבו יחד שוחחו על היום שעבר ועל מה שהייתם רוצים לעשות מחר.
• פעילות משותפת- הורדת הבגדים, מקלחת, צחצוח שיניים, שטיפת פנים ולבישת פיג'מה.

קריאה בספר
• סיפור
ההמלצה היומית שלנו: "את זה"/ נירה הראל
ספר מעולה על קשר בין הילד לאבא וניסיונות לבטא את רצונותיו ואת מאמציו של אבא לפרש אותם. ובעיקר על כוחו של חיבוק חם ועוטף.