עמוד הבית > %EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20/%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD',%2019.03.2020
המלצות לתכנון פעילות יומית עם הילדים / יום ה', 19.03.2020

המלצות לתכנון פעילות יומית עם הילדים / יום ה', 19.03.2020

בוקר טוב
• פעילות משותפת בה הילד פעיל כמידת יכולתו - שטיפת פנים, צחצוח שיניים הורדת הפיג'מה ולבישת בגדים.
• ארוחת בוקר - חיתוך משותף של ירקות, הכנת השולחן ביחד: (עריכה - צלחות, סכום), הוצאת גבינות וממרחים אחרים מהמקרר וכמובן אכילה משותפת מסביב לשולחן בזמן הזה כדאי לשתף את הילדים בפעילויות המתוכננות לאותו היום.

טיול
• טיול משותף עם הילד בסביבה הקרובה שלו מקנה לילד ביטחון ומאפשר לחוות וללמוד. נצלו את היום ליציאה החוצה.
הצעת היום:
טיול אחרי הגשם - הימים הקרובים אמורים להיות גשומים. אם הגשם אינו חזק במיוחד זו הזדמנות לטיול נהדר. יוצאים עם מטריה, ומגפיים מסתכלים על הטיפות ובודקים את השלוליות. אם לא קר במיוחד (לאמיצים שבינינו) זו הזדמנות להיכנס לתוך השלולית עם המגפיים. כמובן שנציב כאן כללים לוויסות, לא רצים, לא קופצים, הולכים לאט ובזהירות ונזהרים לא להירטב יותר מידי.
במידה ומעדיפים לא להיכנס... עדיין אפשר לעמוד ליד, לבדוק עם מקל או אבן או עלה מה קורה כשמכניסים אותם לשלולית. להסתכל מה משתקף

• ארוחת צהריים - ערכו את השולחן יחד עם הילדים, הניחו את האוכל במרכז השולחן כך שניתן יהיה לראות את האוכל ולבקש או לקחת לבד. שבו יחד דברו על הטיול שערכתם הזמינו את הילדים להיזכר ולשתף ושתפו גם אתם בחוויה שלכם.

פעילות משותפת
פעילות בחומר - אנו יודעים שילד צעיר לומד את העולם דרך החושים. אחד הפעילויות המאפשרים התנסות חושית – פעילות בחומרים. אל דאגה – לא צריך לרוץ לקנות.
המלצה היומית שלנו - התנסות עם קורנפלור. אתם תצטרכו קורנפלור רגיל שקיים בבית.
- הכירות עם קורנלור ( לגעת, להריח, לטעום). ניתן להגיש לילד קורנפלור בקערה, על מגש בעל דפנות, ניילון פרוס על השולחן או על הרצפה.
- בשלב השני ניתן להוסיף מיים לקורנפלור ולערבב – תאפשרו לילד להיות שותף.
- הכרות עם תערובת קורנפלור ומיים – תחקרו יחד עם הילדים.
- רצוי על משטח רחב – על השולחן.
ילדים יכולים לפעול בישיבה, בעמידה ואפילו בשכיבה.
תחקרו, תגלו ובעיקר – תהנו!
פעילות בתנועה - גם בתנאי הבית ניתן וחשוב ליצור הזדמנות לפעילות בתנועה – פעילות זו מעודדת חיזוק מערכת המוטורית של הילד , אך גם מאמנת את יכולת תכנון, ויסות, שיווי משקל, משחקיות , חיזוק הקשר עם המבוגר ו/או עם הילד ששותף לפעילות .
היום אנו ממליצים יצירת מסלולים מחפצים שנמצאים בבית: ניתן להשתמש בקופסאות השימורים ( מליאות) שיש בבית, לסדר אותן בשורה עם רווח כ50 ס"מ אחת מהשנייה ולהציע לילד לעבור "
- מעל הקופסאות רגליים פסוקות
- מעל הקופסאות בהליכת אריה
- בין הקופסאות בצורת זיג-זג
- זחילה בין הקופסאות
- קפיצה על שתי רגליים מעל כל קופסא.
- אתגר: ביצוע אותו מסלול תוך כדי גלגול הקופסא
תאפשרו לילד להציע רעיונות נוספים.
ניתן ליצור שני מסלולים וליצור "תחרות" בין ההורה/חבר/אח לילד. תנו ליצירתיות שלכן לפרוח!!!
בנוסף מצורף כאן לינק לסרטון המתאר רעיונות לפעילות בתנועה עם הילדים - מוזמנים לצפות, לקבל השראה, לנסות.
לחצו לצפייה בסרטון

• הכנת אוכל
המלצת היום: הכנת לחמניות / חלות שבת ( "לגדול - אתר המשפחות של ישראל")
חומרים:
(עבור 2 חלות גדולות, או חלה גדולה ולחמניות קטנות)
1 ק"ג קמח לבן
כף גדושה של מלח (20 גר')
חצי כוס סוכר (100 גר')
שקית שמרית או קוביית שמרים טריים אחת (50 גר')
2 ביצים
חצי כוס שמן (100 מ"ל)
2 כוסות מים מהברז (כ- 500 מ"ל)
ביצה
שומשום
טיפ: על מנת לזהות את הנפח של הנוזל, ניתן להיעזר בבקבוקי הילדים הישנים שלנו. למלא מים/שמן או כל נוזל אחר על פי סקאלת המ"ל בצד הבקבוק.
אופן ההכנה:
• מניחים בקערה גדולה את השמרים. מוסיפים מעט מכמות הקמח, קורט סוכר ומעט מים ומערבבים לעיסה סמיכה (כמו עיסה לפנקייק). ממתינים מספר דקות. אם רואים בועות בעיסה, סימן שהשמרים טובים וטריים. פעולה זו נקראת בשפה המקצועית ראש עיסה.
• ניתן גם להניח את השמרים בתחתית הקערה ומעליה לשפוך את הקמח. כך נוודא כי המלח והסוכר לא יגעו בשמרים ונוכל להכין בצק שמרים כראוי.
• שופכים את יתרת הקמח מעל ראש העיסה ואת שאר החומרים היבשים והרטובים מעל הקמח.
• נותנים לילדים ללוש את הבצק כ- 7-10 דקות, עד שמתקבל מרקם אחיד. אם מרגישים שהבצק קשה מיד, מוסיפים מים. אם מרגישים שהבצק דביק מדי מוסיפים עוד קצת קמח.
• נותנים לבצק לנוח במקום חמים ונעים לכשעתיים עד שהבצק מכפיל את עצמו.
• לשים שוב את הבצק (לצורך הוצאת האוויר שנמצא בבצק).
• נותנים לילדים ליצור כדורים שווים בגודלם על מגש מקומח. מכדורים אלו יוצרים רצועות לצורך הכנת החלות והלחמניות.
• מניחים את החלה/הלחמניות בתבנית האפייה. נותנים לילדים למשוח בביצה טרופה ולבזוק שומשום מעל. מניחים במקום נעים וחמים להתפחה נוספת של כחצי שעה.
• לאחר שהחלה/הלחמניות הכפילו את נפחם על תבנית האפייה, מכניסים לתנור לאפייה. את התבנית ממקמים בשליש התחתון של התנור (לא באפיית טורבו) למשך כ- 30 דקות בחום של 180 מעלות
שבת שלום!!!

לקראת סיום היום
• ארוחת ערב - הכינו עם הילדים ירקות חתוכים, חביתות הוציאו יחד ממרחים שונים ערכו את השולחן שבו יחד שוחחו על היום שעבר ועל מה שהייתם רוצים לעשות מחר.
• פעילות משותפת - הורדת הבגדים, מקלחת, צחצוח שיניים, שטיפת פנים ולבישת פיג'מה.

קריאה בספר
• סיפור
ההמלצה היומית שלנו: "המטריה הגדולה של אבא" / לוין קיפניס
טל רוצה ללכת לגן, אבל בחוץ יורד גשם זלעפות. טל מחליט להשתמש במטרייה הגדולה של אבא. בדרך אל הגן הוא אוסף איתו עוד ועוד חברים וכולם מצטרפים לטל מתחת למטרייה הגדולה של אבא.