עמוד הבית > %EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD
היגיינה אישית – תוכן לימודי מתפתח

היגיינה אישית – תוכן לימודי מתפתח

 

 

 

 

 

 

 

 

מגפת הקורונה הביאה עמה מודעות מוגברת להיגיינה אישית שכוללת בעיקר את נושא שטיפת הידיים בסבון ומים לפני ואחרי פעילויות מסוימות.
כולנו חשופים לתקשורת ולהנחיות ושומעים נושא זה שוב ושוב כך גם הילדים אם בצורה ישירה עקב בקשה של המבוגרים מהם או בדרך עקיפה.
נושא זה הנו משמעותי לבריאות בכלל וחשוב שילדים ילמדו ויפנימו אותו בגיל הרך על מנת שיהפוך להרגל שילווה אותם לאורך החיים.
דרך הלמידה של ההיגיינה האישית הילד ילמד להיות עצמאי ולקחת אחריות על גופו ובריאותו.
ילדים בגיל הרך לומדים תוך מפגש ישיר עם הדברים ולכן העובדה שפעולות שקשורות להיגיינה אישית חוזרות כמה פעמים בכל יום, תאפשר לילדים התנסות ופיתוח מיומנות.
כמו כן התוכן – היגיינה אישית – מתאים ליכולות של הילדים, מאפשר היענות לשונות אישית, מעורר מעורבות ובהחלט רלוונטי לימים אלה.
לכן כדאי להפוך את הנושא לתוכן לימודי מתפתח ובכל אחת מהכיתות להתאים אותו לקבוצת הילדים.
בשלב הראשון :
• דברו על הנושא – מה יכול להיות רלוונטי מבחינת הילדים – שטיפת ידיים, קינוח אף, החלפת חיתול, שימוש בשירותים לילדים שגמולים מחיתול...
• הגדירו איפה הילד יפגוש את הנושא – בחדר החתלה, בכיתה...

בשלב השני:
• התבוננו בילדים מה מעסיק אותם בנושא?
• מתוך ההתבוננות בילדים החליטו במה אתן מתמקדות.
בשלב השלישי:
• תכננו מה אתן יכולות לעשות כדי לקדם את הילדים בנושא. שירים, סיפורים, ליווי בהתנסות עצמאית (שטיפת ידיים), הזמנה לשיתוף פעולה (הבאת חיתול ומגבונים להחתלה).
• שתפו את ההורים
• תעדו את הילדים, צרו נראות לנושא לדוגמא: תלו תמונות של הילדים שוטפים ידיים בחדר ההחתלה, תלו נייר טואלט ליד המראה עם תמונה של הילדים מקנחים את האף.




בהצלחה

ד"ר גלית זנו
מנהלת פדגוגיה ומו"פ
רשת "התחלה חכמה".