עמוד הבית > הדגשים פדגוגיים
הדגשים פדגוגיים

הדגשים פדגוגיים

 

 

 

 

 

 

 

 

בתקופה בה שהו הילדים בבית, הם מן הסתם נחשפו לשינויים בעולם סביבם החל מהשהייה בבית עם בני המשפחה ועד המסכה שכיסתה את פני האנשים סביבם.
גם החרדה הבריאותית והכלכלית של המבוגרים נקלטה וודאי בחיישני הילדים והשאירה את חותמה עליהם.

ועכשיו חוזרים למסגרת החינוכית והיא שונה ממה שהייתה וההורים לא יכולים ללוות פיסית את ההסתגלות המחודשת.
יותר מתמיד אנו נדרשים היום לסמוך על יכולותיהם של הילדים ולהיות שם בשבילם כדי לפתח את חוסנם ויכולתם להתמודד עם שינויים.

ליווי ההסתגלות של הילדים:

·         חשבו מה יכול לסייע לכן בימים הראשונים, והתארגנו בהתאם.

·         הכינו את המרחב לקבלת הילדים, היו פנויות לקבל אותם בדלת הכניסה לכיתה.

·         אפשרו לילדים להביא חפץ מעבר, תמונה של המשפחה או כל דבר שיכול לסייע בעדו בתקופת ההסתגלות.

·         הכירו לילדים את החברים שלהם לקבוצה ועודדו אותם ליצור קשרים ביניהם.

·         זכרו כי לכל ילד יש את הדרך שלו להתמודד עם השינוי, לוו אותם, הקשיבו להם ותנו לכל ילד את המענה המתאים לו בעת הזו.

חיזוק הקשרים בין הילדים בתוך הקבוצה:

·         קיום פעילויות להעמקת ההיכרות ( לשיר שירי היכרות – רצוי מוכרים לילדים, לאפשר לכל ילד במפגש להראות את החפץ שהביא מהבית)

·         כדאי לבקש תמונה משפחתית או אלבום עם כמה תמונות, קופסא עם מספר אביזרים שהילד אהב לשחק בתקופה ששהה בבית. לאפשר זמן בו הילדים יוכלו לשתף, לספר על חוויות שלהם דרך זה.

·         לעודד פעילות משותפת, לחזק גילויי אמפתיה ועזרה האחד לשני.

·         רצוי לתעד את פעילות הילדים ולתלות בתת מרחב של הקבוצה.

·         כדאי יחד עם הילדים לבחור שם לקבוצה הקבועה.

·          לתלות אייקון של הקבוצה בתת מרחב, ואף בחדר השירותים – ליצור הפרדה בין תא שירותים, כיור...

·         לתלות תמונות של ילדי הקבוצה בתת מרחב.

·         לבחור שיר, ריקוד..."שלנו".

כמו כן, צריך לזכור שמדובר בילדים ויכולים לקרות מקרים שבהם ילדים ירצו לגשת לחברים מקבוצה אחרת.
יש להבין את הילדים, לדבר איתם, להזמין אותם חזרה ולסמוך עליהם שהם יבינו וישתפו אתנו פעולה במידה ונאפשר להם